torsdag 5 juni 2014

Morsdagspresenter



























I morsdagspresent fick jag två kompostbehållare av märket"Soilsaver". Vi har länge undvikit kompost helt och hållet p g a mördarsniglar, men kanske att en sådan här sluten kompost med lock kan funka. Det känns som att kompost verkligen behövs för att komma igång med odlingar ordentligt. Så till nästa höst kanske jag kan lägga ut jorden som kommer odlingar till gagn året därpå. Komposbehållaren har dock ingen botten så jag grävde ner den en bit för att förhindra sniglarna från att komma in. Vid den här årstiden har vi inte mycket trädgårdsavfall så jag tog med en säck med ormbunksblad och lite annat busk-klipp från Blombacka. Nu står säcken brevid komposten att varva med hushållsavfall.

1 kommentar:

  1. Jag undrar om du vet var jag kan köpa kompostbehållare av märket"Soilsaver"?
    hälsningar
    Jerry

    SvaraRadera