fredag 25 juli 2014

It's a jungle out there!


De största tomaterna är nu knytnävsstora




många har blivit rejält höga

 Dock står de helt klart för tätt, så här såg det ut i måndags, de har vuxit mycket sen dess, men jag fick inte lov att göra fler tomatplatser för vissa i familjen, så det fick bli så här.

en snårskog av tomater

Bladgrönsakerna växer dåligt. Jag tror att jag ger upp odling av spenat, det blir bara små, små blad, men jag är i alla fall nöjd med grönkålen. Den är inte helt uppäten i alla fall.

en bild till från i måndags, numera växer tomatgrenarna ut i gången

 och här är några grönkålsplantor som väntar på utplantering. Det blir två pallkragsodlingar under köksfönstret på plattorna där vi har cyklar. Långt ifrån det soligaste läget, men man tar vad man får. Jag har fyllt botten på den ena med tidningar och löv än så länge. Mer löv och kompost ska i och sen köpejord som jag kostat på mig för detta projekt. Hade velat så en vända till men har ingen plats för mer utplanteringar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar