lördag 25 juni 2011

Familjen

Det ser ut som att jag fiskar efter lotter. Det gör jag. Men inte enbart. Jag kommer inte att ha mycket tid att skriva i den här bloggen, men när jag gör det kommer det att handla om hur jag försöker få ordning på hem, fyra barn, make och mig själv samt eventuellt pågående sömnads- och pysselprojekt. Vad jag och vi gör, inte gör, borde göra, måste göra och vill göra. En hel del av vad barnen inte vill göra kommer det antagligen oxå att bli, för det är mycket. Det kommer att handla om hur jag försöker få till ett bra liv för mig och barnen. Maken får ansvara för sig själv.


Emmy är snart fjorton år, klok, trygg, stark och modig, min bästa vän, "Jag-gör-det-sen". Och det blir aldrig gjort...

Lova, 11, hästfrälst, snyggast, coolast, bästigast. familjens "tonåring". Goa unge! "Jag-gör-det-inte". (Sen händer det inte alltför sällan att man överraskas av att denna unga dam bäddat ens säng eller städat någonstans utan att ha blivit uppmanad.

Elvin, 8, finurligast, bäst på att hålla ordning . Tack Elvin! Familjens tekniker och superfixare. Vill allt! Klippan! "Jag-har-redan-gjort-det".

Timon, 15 månader, önskebarnet! Hela familjens älskling. Gullegullegosebarnet! Kan inte få nog av dig! Vill suga ut och ta tillvara varenda sekund med dig! Älskade barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar