tisdag 28 juni 2011

Sömnadsprojektet

I den där boken som jag tidigare nämnt, Lev enklare, finns ett avsnitt som handlar om att finna sitt sätt att vara kreativ och att man mår bra av att skapa något med händerna. Tänk, tänk, tänk...Jag har gjort spel till barnen, väggmålningar på deras rum och nu har jag kommit på att jag faktiskt vill kunna sy till minstingen! Jag broderar och syr fast applikationer för glatta livet...och fasar för att det börjar bli dags att plocka fram symaskinen. Medan dammråttorna leker och tvätten hopar sig på golv i fåtöljer och soffor, för att bara nämna något. Nästa vecka åker vi till Skåne och syprojektet får följa med. Är helt övertygad om att projektet kommer att sågas totalt av min Mamma. -Det går bara inte att göra så, kommer hon att säga. -Vi får klippa av den till en skjorta. NEJ, NEJ, NEj! Det får inte ske. Har jag bestämt att det ska bli en bodysuit så ska det bli en bodysuit. Jag tänker inte ge mig! Ska ta med tyg att göra kilar i sidorna av i fall det kanske är så att jag klippt för smalt. Det ska bli en bodysuit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar