onsdag 26 december 2012

Julafton 2012

julaftonsmorgon




Den här julen fick Timon en present 1:a, 2:a, och 3:e advent först av stugtomten och sen av hustomten som flyttade in i samband med pepparkaksbaket. Han fick små pixiböcker. Jag tycker att de är för mycket att få en present varje dag under hela adventstiden. Nästa jul tror jag att han ska få delar av julkrubban, så att han tex får stallet först att ställa på plats sen djuren och sen Josef och Maria och sist Jesusbarnet. De tre vise männen får komma på trettondagsafton.













Julmaten.... Det bär mig emot att lägga upp dessa bilder för sen igår eftermiddag har jag mått illa och vi har massor av julmat kvar som ingen vill äta. Sedan vi själv köpt och fixat lagom mycket så fick Ulf ännu mycket mer av en kompis som har restaurang.

Efter att ha vilat och de stora barnen sett på Kalle Anka och spelat är det dags för julgröten. Naturligtvis måste hustomten få en portion först.

Vi häller på mycket kanel

Och mamma "råkar" spilla lite

Medan vi äter vår gröt nere i köket har tomten varit framme och ätit sin gröt!


sen dröjer det inte länge förrän jultomten kommer



Timon fick böcker...

...en gran att klä om och om igen som jag snott idén till från pinterest.







...och dockan.



Lova fick skidor






och till sist, julgodiset















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar