söndag 4 augusti 2013

På vinbärsjakt






Hemma har vi inte många vinbär men det finns desto fler hos barnens Farmor.
Denna söndagseftermiddag koncentrerade jag mig på att plocka röda. Om vi hinner imorgon och inte åker till Blombacka så blir det vita och kanske svarta. Jag hann även med att plocka sommaräpplen. De håller inte så länge. Det får bli äpplen i morgonsmoothien som en start på nästa vecka sen fryser jag nog in äppelklyftor. Jag samlade ihop de äpplen som var dåliga och slängde dem så blir det enklare nästa gång vi kommer dit och vill plocka. Elvin får klippa gräset runt träden så blir det lättare att kratta ihop högar. Vi får se vad som fallit ner tills imorgon eller när det nu blir. Sen ska vi plocka från trädet. Lova vill gärna klättra.
Vinbären lämnades kvar till saftning.
Detta blev en trivsam eftermiddag och kväll jag känner mig nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar