onsdag 20 juni 2012

Vår sommarlista

Detta ska vi göra, bör vi göra  vill vi göra , drömmer vi om att göra, strävar vi efter, önskar vi oss som familj denna sommar:


  • Stranden minst 5 gånger (Elvins önskemål, något blygsamt anser jag)
  • Göra en balkong 
  • Fixa med audin
  • Bygga en A-traktor (Emmys önskemål)
  • Bygga ett förråd till trädgårdsredskap
  • Göra ett nytt badrum
  • Fixa hallen på ovanvåningen
  • Göra färdigt lådorna under Elvins säng+garderoben
  • Städa i verkstan (mitt önskemål, skulle vara kul om Elvin kunde vara där och greja)
  • Ha någorlunda ordning varje dag när man går och lägger sig (ähum, gissa vems önskemål?)
  • Skiftas om att laga mat (som vi redan gör)
  • Sova på hotell
  • Åka till Ullared (Emmy och Lova)
  • Åka till Skara sommarland
  • Åka till Skåne
  • Besöka minst 4 loppis
  • Baka munkar
  • Kalas för Elvin
  • Kalas för Lova
  • Gyttjebad
  • Minst 6 familjeutflykter
  • Hästsemester
  • Fixa i Farmors stuga
  • Hyra sumodräkter och slåss till döden


Hmm... Av detta tror jag att vi kommer att besöka stranden minst 5 gånger, att Emmy kommer att påbörja A-traktorbygget. Ulf kommer att fixa med audin och påbörja badrummet. Jag hoppas att vi håller ordning utan att det blir för tjatigt,  kanske inte varje dag, men nästan. Vi kommer att fortsätta att skiftas om att laga maten så att jag slipper laga mat två ggr/dag nu när det är sommar och fler är hemma . Vi kommer förhoppningsvis att åka till Skara på Emmys födelsedag och vi kommer att åka till Skåne. Vi ska gå på loppis och ha två kalas. Vi ska baka munkar igen. Får se om det blir så mycket som 6 familjeutflykter utöver allt detta.Ska bli kul att se om det blir något mer på listan och om vi kommer att göra det jag tror. Punkter kan ju också tillkomma om någon familjemedlem kommer på något mer för denna lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar