måndag 28 april 2014

Ordning i sy-rummet!


Alla tyger var ännu inte på plats när bilden togs, och de stora rullarna med vitt och svart pälstyg har fått flytta till en kista, men ungefär så här ser det ut i tygskåpet


 Jag har börjat få ordning på tygerna i skåpet i alla fall! Alla spel och pussel som tidigare hade sitt hem här har fått flytta ner i ett köksskåp. Det är ändå där vi spelar och pusslar. Jag har tagit med mig korgar och två gamla fruktlådor från Blombacka att sortera tyger och återbruksprojekt i. I den gröna kistan finns nu bara vita tyger och trasiga lakan att använda som foder eller provplagg och provdelar. På det här skåpets ovankant hänger alla återbruksskjortor på galgar. I ännu en kista ligger en kass med återbruksmaterial till att sy waldorfdockor, (ja, jag har ju sytt en waldorfinspirerad docka i lågbudgetvariant till Timon en gång) återbrukskläder ligger sorterade efter färg i lådor och kassar och några finns i en korg och en fruktlåda uppe på kistan. På väggen brevid skåpet hänger en korg med kläder att laga, i en annan alla filttyger som inte ligger på rullar i köksskåpet. På golvet nedanför står en stor korg med återbruksjeans och ovanpå den en kasse med jeansbitar samt en kasse med garner och broderingstråd och annat lite osorterat än.

Hmm, jag har ju även brodergarn och bårder lite här och var, det finns fortfarande en hel del att ta itu med för att få mer ordning. Men det har blivit så mycket bättre.Under det stora bordet med symaskinen finns fortfarande en del ufon som aldrig blivit färdiggjorda tillsammans med mönsterdelar till olika plagg. Var och hur förvarar man egentligen mönster? På köksbänken har jag en låda med resår och en med spets. Jag har fixat någorlunda ordning, på en nivå jag kan stå ut med, i mitt sy-rum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar