tisdag 12 mars 2013

Nytt sytt: Födelsedagsbyxor





Här är Timons födelsedagsbrallor igen. Det läckra retro-mönstrade tyget kommer från Svärmors gardiner, tror jag, eller kommer det hemifrån Skåne? Tyvärr blev överdelen lite väl lång och kunde ha varit lite vidare annars är brallorna perfekta. Det grönrutiga möbeltyget från Svärmor har jag använt förut och det gröna muddtyget som jag köpt på tygfabriken har jag använt både till Emmys brallor och till hängselbyxorna jag sydde till alla hjärtans dag . Bollarna i bollfransen som syns på sista bilden drogs av nästan med en gång och har funnit en ny plats hos Snödroppen i vårt årstidsträd:


My 3 year old got these trousers for his birthday, the fabric with the blue pattern is a piece from  a curtain that I got from my mother or mother-in-law, I don't remember. The green checked pattern is a furnishing fabric that I got from my mother-in-law. I'm using it for the second time and the light green fabric was bought for Emmy's trousers and I've also used it for the Valentine trousers.
The ball fringe that can be seen on the last picture was pulled of in a couple of hours but soon found a new home as snow balls in front of the Snowdrop.



Joining Nicole at Frontier Dreams on Keep Calm Craft On
and Maja at Husmorsskolan on Symöte



1 kommentar:

  1. Vilka fina byxor, underbara tyger!
    De stämmer så fint ihop färgmässig!
    ps fin pojke också!

    SvaraRadera