torsdag 17 maj 2012

Från lindbladssmoothie till Kristi Himmelsfärds cupcakes

Idag har jag:

  • druckit smoothie med lindblad  banan, hallon, linfröolja och fil tillsammans med Timon. Vi har två stora lindar i två av hörnen på vår trädgård. Vi varvar smoothie med lindblad med nässelsmoothie (ser till att vara rädd om och inte klippa ner de nässlor vi har i trädgården) i väntan på att spenaten i trädgårdslandet ska växa till sig och plocksalladen ska börja gro

  • dammsugit hela huset. Torsdag=städdag.

  • fixat lunch (Shepherd's pie)

  • ätit wienerbröd med hemma-kolsyrad läsk. Prisad vare kolsyremaskinen som min omtänksamma familj gav mig i födelsedagspresent för 3 år sedan! Läsk gjord på hemgjord saft är inte dumt!


  • vattnat i trädgårdslandet. Elvin klippte gräset och jag fyllde på med gräsklippet mellan raderna i enlighet med tips från bl a Marit.

  • plockat en massa maskrosor! Elvin lånade en himla bra och fiffig maskrosrensare från grannen. Jag rensade och rensade korgvis i flera timmar och glömde bort allt annat.

  • beställt pizza (p g a att jag ju glömde bort allt annat när jag frenetiskt flowade mig med att rensa maskrosor).

  • bakat och avnjutit Kristiflygar-cupcakes, mina helt egna skapelser. OCH det var första gången jag gjorde cupcakes. Timon stod som vanligt för kreativ diskning efteråt.



Kristi himmelsfärds cupcakes - Ascension Day Cupcakes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar