lördag 19 maj 2012

Nytt sytt: Hängselbyxor









 Nytt: Har inte sytt hängselbyxor med sidsöm förut.
Krångligt: Varför gjorde jag




en separat  bröst lapp både fram och bak? Varför gjorde jag separata delar överhuvudtaget? Måtten stämde inte när jag skulle sy ihop med byxdelen så det fick bli veck fram. Baksidan blev snyggare än framsidan.
Material: tyg från tradera som jag köpt här i stan, billigare än att köpa byxor med frakt från tradera men inte lika billigt som att handla på Lund- eller Malmöloppis på sommaren. Vet inte riktigt vad byxorna kostat. Har mycket tyg över. Mudd köpt för en kr på tradera, finns mycket tyg över.

Bäst: Det snygga tyget! Och att modellen funkade lika fint som sist! Denna gång gjorde jag benen lite kortare. Jag är mycket nöjd med byxorna och Timon tyckte om dem. Det är roligt med färgglatt och djur! Mycket att peka på och prata om!
























Mönster: Jag utgick från hängselbyxorna jag sydde sist.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar