tisdag 22 maj 2012

Nytt Sytt: Pyjamas




Den här pyjamasen har varit färdig i ett par veckor. Tyget är det superbilliga muddtyget som jag köpt på tradera. Den tog lååång tid att få färdig och har länge blivit liggandes till förmån för andra roligare projekt. Den skulle egentligen ha blivit klar till vintern så att Timon skulle hålla sig varm om fötterna men så blev det inte, jag gillar i alla fall pyjamaser med fötter. Man slipper som sagt oroa sig för kalla fötter på nätterna.

Jag använde ett mönster från Meedoms bok men fötter fanns inte i de större storlekarna så jag fick förstora. So far so good, än hade jag inga problem.  MEN jag ville också ha knäppning ner längs hela benet och det fanns inte med på mönstret och jag har aldrig sytt med knappsprund överhuvudtaget så där blev det stopp.
Nu är den alltså färdig sedan några veckor tillbaka. Inte minst fötterna blev väldigt bra. Skulle behöva sy en till att skifta med, det kan nog behövas till hösten och med min sytakt borde jag i så fall börja nu. Men det finns roligare projekt som går före; bl a  fler tunna hängselbyxor och kortbenade hängselbyxor och kanske en till BabyCool-inspirerad sommar-dress som den jag sydde förra året. Den hade jag helt glömt bort att jag sytt innan den kom till användning igen idag. Emmy vill också ha lite hemmasytt . Vi får se vad jag hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar